_________________________________________________________



Mathilda Wilhelmina Norling



FEEDING UNICORNS



_________________________________________________________



Dagen

2013-02-08 @ 16:23:51 i Allmänt
Provet var ganska så lätt, fast det var frågor som knappt stod med i häftet vi fick att plugga på. Men det gick nog ganska så bra, jag frågade igår om man skulle plugga på skelettdelar och då sa han nej - men vad kommer på provet. Nämn skelettdelarna som finns mellan svanskotan och huvudet på ett djur? YEES, och sen hur sitter skulderbladet fast i resten av kropsdelarna. Jo nu ska jag berätta att skulderbladet är fäst med hjälp av muskler och senor och att kroppsdelarna som sitter mellan huvud och svanskota är nackben, halskotor, taggutskott/bröstkotor, ländkotor och korsben..
 
För ett tag sen gick jag Maja och Carolina ner och kollade vad vi fick som slutbetyg i kursen "Djuren i naturbruket", fick ett C, inte helt nöjd men det funkar nog. Kunde dock ha gjort bättre ifrån mig..
 
 
UPDATE
Men jag har även hunnit med och handla med Maja, så nu klarar jag mig definitivt tills jag ska åka hem. Men jag skulle vilja dra och handla igen, bara socker och ägg så att jag skulle kunna göra sockerkaka eller kladdkaka! Det skulle vara så himla gott just nu, men ja Emelie har dragit med Lisa, lämnade mig här helt ensam. Ska ta och städa iordning så att det ser bra ut, snyggt, mysigt osvosv
 
Ikväll kanske jag drar med och kolla basket, får se om hur det blir, efter det äre tänkt att jag ska laga mat och ta min antibiotika. Så ligger det till
 
 

Lämna gärna en kommentar!