_________________________________________________________



Mathilda Wilhelmina Norling



FEEDING UNICORNS



_________________________________________________________



tjugonde februari

2013-02-20 @ 22:47:48 i Allmänt
Kopplar av med lite musik efter en bra dag.
Imorse runt sju blev jag väckt av Snacks som kravsade mig i ansiktet och ville att jag skulle flytta på en kudde så att han kunde lägga sig brevid mig, gjorde dock lite ont i ansiktet. Malva la sig på mina ben, så dom kunde jag ju inte röra så bra. Somnade om och blev senare väckt av morfar som kom runt kvart i 10, drog på mig kläder och åkte med upp till dem. Mormor var redan förberedd så vi började direkt att baka, vi lät degen jäsa en kvart- tjugo minuter, under tiden läste jag i engelska boken, jag har nu kommit till sidan 100. Baara 150 sidor kvar!! Kvlade iordning och fixade både kanel och vanilj bullar som sedan fick stå och gotta sig innan dem skulle in i ugnen. Så nu har jag 52 stycker med mig till norrköping. YAY!
 
Jag har även hunnit med banken, nu har jag mobilappen, ring och internet koll på mitt kort. Så slipper jag ringa till mamma och pappa hela tiden, men det kommer nog gå bra det. Efter det har jag chillat, duschat och fixat iordning mig inför kvällen.
 
Hemma hos familjen Garman serverades potatisgrattttääng och kyckling, asgott, pratade om allt och alla. Olika saker, skolan, sporter och ja allt. Små mysigt! Fick chansen att träffa den nya kaninen, och familjen dårå. Kändes skönt att prata med Hanna och Simon lite granna eftersom att jag har saknat dem. Så jag och Hanna pratade lite om skolan, vår val vi gjorde, hur det går nu, hur det gick då. Annat om hur mycket vi umgicks som mindre och att det försvann med tiden, umgängen som vi kände oss bekväma med och så. Men ja nu känns det som att båda har hamnat rätt iaf. Skönt.  Och om tre dagar fyller Hanna 17 år!
 
 

Lämna gärna en kommentar!