_________________________________________________________



Mathilda Wilhelmina Norling



FEEDING UNICORNS



_________________________________________________________



veckan

2013-02-14 @ 20:34:02 i Allmänt
Har inte bloggat något, har inte haft tiden eller orken till det. Just nu sitter jag och pluggar in svenska, eller ja precis nu har jag en liten paus. Jag har läst igenom alla häften som vi har fått och gjort egna frågor, svarat och rättat. Nu ska jag bara rå nöta de saker jag inte kommer ihåg så mycket utav. Just GLAD ALLA HJÄRTANS.
 
Måndag: En chill skoldag, på morgonen gjorde vi redovisning, vilket gick ganska så bra. Har dock inte hunnit kolla vad vi fick för bedömning, men det gick nog bra. På eftermiddagslektionen var det också redovisningar och en tant kom in och pratade om APL, vart vi ska kunna få praktik dem tre sista veckorna. Efter skolan satte jag mig framför datorn och svenska papper och engelska papper och gjorde iordning plugga på papper. Fixade mat och tog det lugnt.
 
Tisdag: biologi på morgonen, art fördjupning och vi började även kolla på nervsystemet. Matematik, jag fick även reda på vad jag fick på provet, 15 poäng vilket motsvarade ett C, ganska så nöjd men det kunde ha gått bättre med tanke på hur lätt provet var egentiligen. Idrott - köttade som fan, först körde vi spökboll, så välja kul tills en jävel vill drämma på i fullfart I ANSIKTSHÖJD! speciellt när man inte är beredd så gör det jävligt ont! Svenska, vi körde först grupptävling, ett test ungefär till provet, asgrymt, efter det skrev jag färdigt svenska plugga på eftersom att man fick tid till att göra sådant. Så efter ett tag så skrev jag ut det på åtta sidor och sedan frågepapprena till texterna så 17 sidor.
 
Slutade med att skriva färdigt engelska plugga på papper! gick och la mig
 
onsdag: körkortsteori på morgonen, lite smådrygt och så men funkar.  Eftermiddagslektonen var chill, gick igenom berikning och miljöberikning till större djurparkdjur. Och sedan två och två skulle man arbeta och hitta på grejjor som man berika en inhägnad åt ett djur. Jag och lilAnton arbetade tillsammans, vi valde isbjörn, vi kom inte så långt med idéerna, men en bit iaf.
 
senare drog jag och Lisa till skarpish, handlade lite till kvällen. När vi kom hem pluggade vi, sen så gjorde jag iordning lite, firade alla hjärtans med Johannes såhära en dag innan, eftersom att han drar iväg till Riga idag. Men så vi kollade på the matrix åt popcorn, hade lite myspys.
 
 

Lämna gärna en kommentar!