_________________________________________________________



Mathilda Wilhelmina Norling



FEEDING UNICORNS



_________________________________________________________



En sovmorgon till en tolva och en halv timma mera

2013-01-23 @ 23:11:58 i Allmänt
Gruppen var ute hos Lamorna och kaninerna, vi fick göra iordning i deras hägn/burar. Och i ute hägnen, där vi fick skotta snö och lägga ut nytt sly. Att kaninerna skulle ha tillgång till mycket värme av halm där inne, och att dörren ut skulle vara öppen så att dem hade tillgång till att gå ut om dem vill. Skottade även ut några av ute hägnen som var tomma för att det skulle bli bättre senare när snön smälter bort, vilket blev lite jobbigt, fick även snö över mig. Emelie asgarvade åt mig tills hon fick snö över sig.. då det inte var lika kul längre. Men jag gjorde rent inne hos en kanin som hade EN bajshörna och bara den hörnan var det, så när jag inte hade något spån där under tiden jag gjorde iordning sprang den runt som en galning, när det väl var spån där, aah då kunde den bajsa. Stackars kanin..
 
Sen fick vi äran att gå 150 meter fram och tillbaka för att hämta nytt sly ifrån äppelträderna där trädgårdsklassen hade huggit ner, flera högar och iskallt. Härligt,, men fick sluta en timma tidigare :)
 
Runt fem åkte jag upp på stan med Maja och Malin, nu vet jag även vart gamla buss stationen ligger. Jag har även handlat så att jag kan göra en pastasallad tills på fredag, sen köpte jag en coca-cola och några kakor att ha med mig.. Kanske en liten påse godis, men jag ska faktiskt plugga i ca fem timmar på bussen dit, så jag är värd det. Men efter helgens slut är det slut med alla onyttigheter man kan tönka sig.. nästan, powerrade ska jag fanme kunna få dricka.
 
Men nu mina kära små vänner ska jag gå och lägga mig, för att imorgon har jag sovmorgon till halv ett om jag tar beting på matten.. Asgrymt, så jag tänker börja på kapitlet imorgon men inte under lektionstid. För då tänker jag slänga in min jacka i tvätten och börja skriva lite mer på recensionen kanske.. japp för då blir ju den klar men då är det ju bara ca.. 5 andra uppgifter, och sen läsa en bok till vecka nio på engelska. WIHO! så jag valde boken Grace and Truth av Jennifer Johnston. Och har nu ett lånekort på biblioteket här i norrköping, och imorgon har jag även lovat Sara att följa med till gymmet, gryyymt! Nja inte så taggad men får uthärda eftersom att jag har lovat.
 
 
Det ser lite kaos ut men jag har ställt om mitt skrivbord, ihopp om att få lite mer värme ifrån elementet. Men neherå, för fönsterna drar kallt. Men snart har vi planerat för att flytta om sängarna lite, och om man kanske öppnar upp lite så får man värme, i kanske hela rummet om vi har tur.
 

Lämna gärna en kommentar!