_________________________________________________________



Mathilda Wilhelmina Norling



FEEDING UNICORNS



_________________________________________________________



tretionde januari

2013-01-30 @ 16:59:30 i Allmänt
Körkortsteori på morgonen, vi fick även en bok som heter "Du och jag i trafiken". Så det första kapitlet ska vi ha läst till nästa vecka. Och jag har antecknat ca 10 sidor, det är 33.. Så ja vi får se om hur mycket jag orkar, men jag kommer försöka anteckna det som står i kapitlet och sedan börja med nästa som är längre och börja lite smått.
 
Annars på lunchen drog vi iväg till SUBWAY, asgott! Ca 7 pers, LIsa, Carolina, Rickard, LillAnton, Andreas och Philip. Så det var vad vi gjorde på lunchen, sen åkte vi tillbaka och hade djurhållning. Min grupp hade berikning hos gnagare, så jag Emelie och Sara tog DEGU. Studerade deras beteende, sen fixade vi iordning så att dem fick en grävhörna, en korg med mat och så att dem fick gräva sig ner till maten då. Satte ut lite svårigheter, hängmatta och nya grenar. Tjockade till underlaget för dem och la ut lite nya dofter och gömde mat. Sedan skulle vi studera dem igen, vad vi hade kommit fram till och allt det dära.
 
Rast, då gick vi först till Chinchillorna. Så himla fluffiga och gosiga, så jag och Emelie tog ut dem, Sara visade hur man skulle göra eftersom att hon hade könsbestämning på dem för några månader sen. Asgrymt, reptilrummet, höll i en majsorm som ville slingra in sig i tröjan!! Men jag klarade mig och sen släppte jag in den lilla filuren i buren, gick tillbaka och gjorde en halv redovisning med Sara och Emelie om vad vi hade gjort, sen fick vi sluta 40 minuter tidigare.
 
Så nu har jag lagat mat, mos och fiskpinnar med gurka och tomater. Nu ska jag sätta mig och plugga. ADJÖ

Lämna gärna en kommentar!