_________________________________________________________



Mathilda Wilhelmina Norling



FEEDING UNICORNS



_________________________________________________________



3 juni

2013-06-03 @ 19:05:00 i Allmänt
Andra veckan påbörjad.. Vaknade av mig själv tio över sju, drog upp och åt frukost med Johannes och Maja kvart över och satt där till halv då jag bestämde mig för att sätta på mig kläder och bege mig tillsammans med Maja till praktiken. Som vanligt morgonrutiner som påbörjas och sedan en genomgång om hur dagen kommer se ut, uppdelade på olika avdelningar, bybye friendie. Klarade mig lagom fint fram till frukosten i Lama och Kanin +minigris stallet, hann göra lama+minigrisboxen och sedan de små kaninburarna för dem kaniner som nästan alltid är ute, där Einstien(bilden) pressade fram sitt huvud när jag öppnade så ha och detta på en halvtimma innan det blev frukostpaus vid nio. Tryckte i mig en macka eller två innan jag gick ut igen och "kämpade" med dom andra kaninboxarna innan jag gick till uteboxarna och fixade där innan det blir grishagen och lamahagen. Sopning som blev totalt värdelös efter att jag hade gått och hämtat grönfoder till kaninerna, gräs överallt, sopa igen bara. Lite smått drygt och på tal om lamornas box, alltså det stinker så att det svider i näsan + ögonen och man vill bara spy, man dör seriöst när man börjar ösa ner skiten och pisset i skottkärran. INTE TREVLIGT.  Gick in till pippifåglarna och hjälpte Andreas med dem sista burarna och städning innan vi drog till lunchen med dom andra trevliga nissarna. Träffade på Jimmy också och han har fortfarande inte rättat mitt prov som jag gjorde för några veckor sen.. Duktigt. Matmatmat.
 
Fågel =mera matmatmat till dom med en massa grönsaker och lite frukt, några fåglar fick tillochmed kraftfoder, flex, mjölmaskar och ett foder för fjädrarna. Sköldpaddorna fick nässlor och maskrosbland. Städade undan på golvet, diskad innan vi fick sällskap att gå iväg för eftermiddagens syssla som må va den roligaste saken vi har gjort på praktiken, vi fick sitta ner! Och sanera hamstrarnas burar, jag hade fyra stycken roborovski dvärghamstrar i en bur som var hur snabba som helst och flög så fort man tog tag i dem så en fick springa runt lite på golvet där ett tag. Duktigt Mathilda du är ju så klumpig! *klappklapp* Det sista vi gjorde för dagen var att ställa tillbaka glasburarna och se hur gulliga dom små varelserna var so sprang runt där i den nya inredningen.
 

Lämna gärna en kommentar!