_________________________________________________________



Mathilda Wilhelmina Norling



FEEDING UNICORNS



_________________________________________________________



4 juni

2013-06-04 @ 20:44:56 i Allmänt
Dag 7 på praktiken. Man kan ju tänka sig att en kyss på pannan är gulligt när man ska väcka någon, men om det gäller mig så är det inte lika gulligt. Kissar nästan på mig, bokstavligen. Vekrligen gullegull på filmer då dom bara ååh goodmorning sweetheart, guuuuodmorning!! Men nej inte i mitt fall. Tragiskt nog eftersom att det är en gullig tanke. 
 
Som en flodhäst gick jag upp och åt frukost med Johannes. Gjorde iordning mackor till praktiken, drog på mig kläder, plattade håret lite lagom snabbt innan Maja kom in och vi skulle dra iväg. Drog igång med genom gång för dagen då hon missade om vart jag skulle vara med, fyra stycken var vi men tre stog på listan, kuul. Men tillslut fick jag vara med Malin i smågnagar avdelningen, där jag började med sanering hos tammöss och sedan gick jag över till marsvinen och fixade där, ungarna var så söta och små!! typ en handkupa, inte större. Liten och fluffig hårboll kom ut ur höet och sen en till!! Vattenbyte hos alla djur, påbörjade saneringen hos RÅTTORNA! Dom jävlarna försökte bita mig när jag skulle flytta över dem till en annan del av buren men det tog typ hundra år att bli klar med saneringen. Lunch, det var tacos men såklart skulle det inte finnas några chips kvar, vill inte ha sen lunch. På eftermiddagen fortsatte saneringen och inredning + hoppas på att inte bli biten, putsa rutorna och ge mat som Andreas var snäll oh 

Lämna gärna en kommentar!