_________________________________________________________



Mathilda Wilhelmina Norling



FEEDING UNICORNS



_________________________________________________________



Hela veckan

2013-06-16 @ 15:10:02 i Allmänt
Veckan som gått, det tråkiga var att jag redan hade börjat skriva ett inlägg, men det kvittar.
 
Fredag
kommer knappt ihåg vad jag skrev, lite småroligt sådär. Men jag vet att jag gick med Johannes till spårvagnen och sedan så satte jag mig på tåget hem. Väl hemma blev det grillning och ett dopp i jaccuzzin. Senare på kvällen pratade jag lite med Johannes på skype, somnade. 
Lördag 
Började dagen lite segt, solade i kanske en kvart och sen hoppade jag i jaccuzzin igen. Tittade på Madelenenenen som skulle gifta dig, vackert. Middag innan mamma och jag drog iväg en sväng med bilen och körde upp till hällarna oh fikade hos mormor och morfar och sedan innan vi drog oss hemåt och tittade på tv samtidigt som vi åt räkmacka. Gott och mysigt.
Söndag 
Åkte hem halv tolv så jag kom fram till norrköping runt halv två då det spöregnade och att en unge hade stirrat på mig hela tågresan så det kvittade om det regnade, jag ville komma av tåget. Sara och Emelie kom och mötte mig vid spårvagen så gulliga som dom var! När jag kom dit åt jag en macka, städade lite, sa hej till Johannes superlånga pappa och bror. Spelade lol med Emelie, gick dock jätte dåligt men sen så gosade jag ner mig under täcket med Johannes innan det blev dags för att lägga sig. 
 
 
Måndag 
Uppuppohiväg, väldigt trött och kissnödig tilda gick till praktiken med Maja som inte heller var så taggad för en dag till. Morgon rutiner innan det blev städning inne hos fåglarna, tror jag? Kommer inte ihåg så mycket om alla dagar. Och isånt fall kom Andreas och hjälpte mig sen och då satte sig två fåglar på hans axel när han städade. Yeey kanske man tycker, lite smått läskigt. 
 
 
Tisdag 
Kommer seriöst inte ihåg någonting mer än att vi skulle mata ormarna på eftermiddagen så det saknades två ormar i majsormsterrariet men en hade tydligen fastnat någonstans. Den andra vet jag inte men samtidigt om se så fick dom avmaskningsmedel. 
Onsdag
Tror jag gick till kanin och lama, inte helt hundra men där städades det och sedan in till fåglarna och städa igen? Njapp men det var en gris som sprang in i mitt ben den dagen i alla fall, så ont fick jag. Mata kungsboaungarna blev nästa lite rädd för att dem verkligen högg, lite smått läskigt. Och justeja efter det blev det fika på stan med Maja, Emelie och Lisa. Fett mysig och sen blev det för mig att gå till houseofpain där Ida skulle boka tid för att tatuera sig, sen blev det upp på stan igen och sätta sig på coffe med Ida i ca 2 timmar.
 
 
 
 
Torsdag 
Jag vet seriöst inte om jag har blandat ihop dagarna nu.. Men jag vet att jag hjälpte Maja lite med utfodringen och vattenbytet inne hos smågnagare och nattdjur. HJälpte till att sanera en råttbur innan vi fick gå till reptilavdelningen igen för att få mata bob, gudrun, poppe, frida, oscar mm. Alltså dem större ormarna, då höll jag på att kissa på mig. LillAnton kom och in en sväng till praktiken och tittade lite innan han fick hjälpa mig och Maja att göra kvällsrutiner. 
 
På eftermiddagen blev det städning i rummet, innan ajg fick åka iväg med Anton till Willys för att någon hade snott min och Emelies kyckling som vi hade tänkt att grilla senare under kvällen, då blir man ju lite arg. Städa igenochigen, fint blev det. Grillning med Emelie, Johannes, Anton och Anton, LIsa och Maja, fett med mys kan man allt säga. Gick in och gosalite med johannes innan vi andra drog ut igen och hade lite kul. Vissa ville nattbada så då blev det så, skojsigt. Kom hem runt kvart i ett kanske där någonstans. Just det 6 månadet med min bebis.
 
 
 
Fredag 
Gå upp till praktiken utan Maja, utfodra hos smågnagare och nattdjur för sista gången innan jag gick in till reptil och städade för sista gången där inne, utfodring och sedan gå till Malin och sluta där vid lunch. Härligt. Hem fixa precis allt, pussa på Johannes. Kolla när studenterna skulle springa ut och släppa in mormor och mamma som kom för att hämta mig. Maja grät, lilla tussen kommer sakna henne enormt. 
Hem, fixa iordning sig för att dra upp till Athena med mor och far för att fira att jag äntligen har fått sommarlov, där träffade jag även Jonna, hon har lila hår, jag har saknat henne och jag fick krama henne. Nu kan jag dö lycklig... nej jag ska inte dö. 
 
 
 

Lämna gärna en kommentar!