_________________________________________________________



Mathilda Wilhelmina Norling



FEEDING UNICORNS



_________________________________________________________



28 maj

2013-05-28 @ 19:32:00 i Allmänt
Andra dagen avklarad! Idag började vi vid åtta då vi började med att gå igenom morgon rutinerna, matade fiskarna, gick ut till lamorna och grisarna och kaninerna. Där vi utfodrade, själv tog jag mig en promenad med grisarna till deras ute hage, där gick jag med två matskålar och två fritt springande grisar som nuffade (minigrisar).. Strax efter det gick vi igenom om vad som skulle göras efter frukostpausen, städa hos smågnagarna och nattdjuren, jag och Andreas tog smågnagaravdelningen och Maja tog nattdjuren. Jag såg även att ett gerbilpar hade fått fyra ungar, då måste dem ha kommit inatt eller imorse eftersom att personalen inte visste om det, så jag fick skriva i hur många dem var på buren, mihaha fett badass. Men askul, så tittade igenom deras sju burar som finns för gerbiler och fixade till lite eftersom att man inte kan städa så mycket men dom fick halm att leka med, alltid något. Marvinen var också väldigt duktiga på att bajsa precis när man hade gjort rent, ungefär tio minuter per bur, då var det fyra burar men riktigt otroligt söta. 
 
Utfodrade inne på avdelningarna vi skulle vara på, jag fixade också mössen, gjorde iordning nya burar och lyfte över dom och så fick jag hjälp av Andreas med en bur eftersom att det var fem stycken i den, kryllar ju överallt. 
 
Under lunchen var jag nästan död, Maja var arg (P&L är inställt) och Andreas gravade oss båda för att jag såg ut som en död zombie och Maja som försökte bryta av sin mobil och önskade att Carro var där såatt hon kunde ha någon att tracka på. När vi började igen gick vi till fåglarna, fick inget bajs på mig men det fick Andreas och det gjorde Maja gladare. När städade vi runt och sedan så kommer nog en av skölpaddorna där inne lägga ägg inom några dagar, matade pippifåglarna. paus. Kvällsrutiner, då gick jag in till lamorna, kaninerna och minigrisarna och utfodrade dom, jag vet på ett ungefär om vilka mått dom ska ha nu. En tripp till hagen igen för att hämta in grisarna som sprang runt lite fritt igen då och sen in i stallet där maten stog. Sopade golvet och gick in igen då vi fick sluta, tjugo i fyra. 
 
 (Fick låna en bild av Rickard på en av lamorna som finns på skolan)

Lämna gärna en kommentar!