_________________________________________________________



Mathilda Wilhelmina Norling



FEEDING UNICORNS



_________________________________________________________



30 maj

2013-05-30 @ 17:14:59 i Allmänt
Idag är det alltså torsdag och min fjärde dag på djurhuset har passerat och morgonen började som vanligt med morgon rutinerna, mata fiskarna, vi har ju nästan akvarium överallt i djurhuset så det blev att gå framochtillbaka med mat och då inne reptilrummet har vi två akvarium där man fick i ett akvarium (discusdammen) mata fiskarna för hand. Det kittlades jätte mycket. Men det var lite småroligt, direkt efter det var det bara att börja med smågnagar avdelningen där jah själv fick göra vattenbyte hos alla djur, städa inne hos degusarna, fylla på med nytt material och jämna till botten som dom efter 3 minuter hade grävt upp allt så att det ligger i en klump i mitten utav buren. Samma sak var det inne hos honorna som också har små ungar. Bilden som jag la ut igår på en degu var en unge, en av dem yngsta. Sedan förflyttade jag mig till råttorna, som tur var sov dom forfarande och sprang inte runt så mycket där jag städade, bajs överallt. Samma sak hos honorna, alltså dom sitter i olika burar just nu men kommer förr eller senare att sättas ihop. Sedan fick jag samla ihop matskålar och fixa iordning för hela avdelningen, tog mig även en promenad ut för att hämta gräs och maskrosblad till degusarna och marsvinen. När jag hade äntligen fått klart det blev det en veckorutintädning inne hos illrarna, men dem lyckades inte rymma idag för jag stängde in dem i den ena buren när jag var inne i den andra, skura golvet, hyllor, byta ut filtar, fixa sandlådorna, ut på gården och gräva igen hål och samma sak i den andra buren. Lagom klart med det fick jag börja sopa lite golv och gå iväg till reptil där det inte fanns så speciellt mycket kvar att göra eftersom att det väntade lunch. 
 
Under lunchen gick jag upp och tog lite soppa i matsalen och sedan blev det hem och pussa på min lilla pojke, som stannade hemma idag. Vä tillbaka blev det att skära upp frukt åt sköldpaddorna och skäggagamerna + zkinkarna, ge foder åt ödlorna och vandrande pinnar. Vilket gick på kanske tio-tjugo minuter, vilket gjorde att vi förflyttade oss till Oscar som skulle få igång oss att fixa iordning akvarium, byta ut vatten och fräääscha till lite, vilket tog hela eftermiddagen då jag och Maja hann med två akvarium och rast och Andreas+Malin hann också med två . Slutligen blev det kvällsrutiner, mata fiskar, säga godnatt till illrar, godnatt till fåglar, låsa hos reptilerna, säga hejdå till laman.
(maja, laman tykke?, leopardgecko)
 
 

Lämna gärna en kommentar!