_________________________________________________________



Mathilda Wilhelmina Norling



FEEDING UNICORNS



_________________________________________________________



Femte dagen - Nausicaa

2014-05-16 @ 22:03:35 i Allmänt
Anledningen till att inlägget har blivit sent är för att vi har blandat ihop eller ja mest jag har blandat ihop i vilket ordning vi gjorde vad..
Det jag ska göra för det första i det här inlägget är en rättelse för alla namn och stavningar. 
 
C - Corinne
M - Börjar egentligen på och heter Virginie.
N Börjar egentligen på M och heter Marine.
A1 - Aline
A2 - Auriela
A3 - Annabellalature
 
Så där har vi det och det är alltså de människorna vi träffat sooo far! 
Idag var C, M(alltså nu mera Marine), A1, A2, A3 där.
Världens segaste morgon, vi båda tänkt gå upp lite extra tidigt men det blev snarare tvärtom. Åt frukost och rusade iväg för ännu en dag som skulle tillbringas med massor av fisk och sjölejon. Som lättfisk fick vi idag använda oss av calmar som är då en slags bläckfisk.
 
 
Idag slapp vi parfymen, städade båda boxarna och bassängerna som finns där inne. Jag lyckas dock alltid spurta med högtrycken i något hör så att jag blir dyyblöt! Vet inte hur jag lyckas när jag försöker undvika det. Det gick relativt snabbt och vi blev klara ungefär när vi brukar bli det. Efter det satt vi som vanligt i kanske 40 minuter mer eller mindre innan det blev dags för träning. Dagens träning var annorlunda, dom tränade i 10 minuter utan att ge fisk och sedan matade dom på en stund med bara fisk och sedan körde de 5 minuter utan och sedan med. De är ju liksom bra att variera träningsformerna och så, ganska okej att titta på men till en början fattade man inte varför de inte gav någon fisk men sen så förklarade dom det (y)
 
Tog hand om hinkarna och diskade som vanligt, fyllde på med ny men istället för haron som fet fisk tog vi sprat istället som liknar liten haron , Aline hade målat upp fiskarna på tavlan så att vi ska liksom hitta lättare och ah veta vilken som är vilken. 
 
Ah sen som sagt kommer jag inte ihåg vilken ordning men vi har ätit med A3 uppe i rummet idag, försökt och pratat men hon förstår inte min engelska eller engelska så bra. Så från och med nu måste jag säga mina meningar långsamt och försöka förklara med kroppspråket för att hon ska förstå lite lättare.
 
Sedan gick vi tillbaka ner till anläggningen där A2 och M satt ner oh "solade", sedan kommer A3 och A1 med massa bakelser med choklad. Frankrike överlever seriöst på choklad, har det nästan på allt. Corinne kom ner och vi började göra iordning för en träning, A1 försvann och träningen fungerade bra då de tog in alla förutom Max för att de skulle lära honom "surf" tror jag det är, till en början gick det lite segt men han fattade ganska snabbt och fick in det, det blev en lyckad träning och alla blev superglada!! 
 
Gick in och satte oss hos A2 och A3 som att med sina stuider, då de gör två olika och kommer ifrån olika univeristet, är där olika länge och så. Men det gick relativt bra för dom och återigen fick vi förklara det jag menade när jag pratade på engelska. Dem skrek senare något på franska och sa sedan att de inte förstod ett ord av det jag och Lisa sa till varandra, men det funkade ganska bra sen. Försökte lära dem att uttala R, det gick mindra bra för A2 och lite bättre för A3, samt att vi lärde dom lite svenska ord, ex. rabarber. M hade också lite svårt med rabarber men det funkade lite. Vi klickade runt på bilder, sa de svenska ordet i utbyte mot det franska. Förklarade vad KAVIAR innehöll, en mindre favvorit. 
 
Kollade en sista träning då de jobbade med Max och surf i bassängen inomhus samt att gå runt med en medicinlåda i rummet nära honom och så för evetuella behandlingar. Ny hink. Carinne tog ut Algon lite senare och tränade honom ensam med mig och Lisa som åskådare bakom en frysbox, han fick även sina ögondroppar för eftermiddagen. Han får på morgonen, eftermiddagen och på kvällen. Han är såå söt men också väldigt farlig eftersom han inte ser så bra då. Synd om honom.
 
Bilder från igår, då min mobil har varit död hela dagen. Men som tur var hittade vi ORANGE som vi blev tipsade av Aline att gå till, en typ ah ni vet butik med massa teknologiska saker typ ja. Så nu har jag en ny laddare och en fungerande mobil.
 
 
 
 
Nu ska jag smaka nutella, pusshej

Lämna gärna en kommentar!