_________________________________________________________



Mathilda Wilhelmina Norling



FEEDING UNICORNS



_________________________________________________________



Måndag & Tisdag

2014-05-27 @ 21:32:00 i Allmänt
Igår hände det inte så mycket förutom att Virginie var lite arg på en vaktmästare som tekniskt sätt förstörde dreamnigh lite i fredags. Det fanns även en massa gott kvar att äta så vi satt nästan och moffade hela dagen. Lyssnade på när dom pratade franska och frågade vad dom pratade om men de kunde dom knappt förklara. Jobbigt läge.
 
Idag, har vi inte heller gjort så mycket. Veterinären kom så vi kollade på när dom gjorde ultraljud på Xino, Speedy och Fridolin innan lunch, så då stod vi upp i ca 2,5h. Det var så jävla skönt att veterinären Geraldine kom för hon kunde engelska, alltså min typ av engelska, krånglig och långa långa meningar! Äntligen någon som förstod mig, så vi pratade med henne om Xino och hon visade ultraljudbilderna och förklarade. Luuunch, kom tillbaka och frågade mer om vad dom hade hittat, jämförde med de andra. Testade göra ultraljud på Max och Moritz men det gick inte jätte lika bra men funkade och sedan försökte dem med Algon. Patade mer om vad som hittats, Xinos lever var inge bra och så hade han något främmande föremål i magen, dem tror att det är därför han spyr eller försöker göra det, han har tydligen gjort det tidigare osv. Dom andra var helt friska och Algons ögon har blivit bättre, han kan se men det är lite typ ja "hinnor" som ligger ivägen som Geraldine pratade om att försöka skrapa bort lite. Ah och massa mer. Fixade det sista, drog oss hemåt.
 
Jag drog iväg till gymmet för att vara med på ett äkta franskt militärpass, åhfy, aldrig gjort så många armhävningar i mitt liv på så kort tid, hela tiden, mosade på!! Lisa har varit hemma och pluggat, lagat mat tills jag skulle komma hem.  Sedan drog jag ut en kort runda och sprang lite i duggregnet (y)
 

Lämna gärna en kommentar!